aktualności prowincji więcej

Poznań-Chludowo: Doroczne rekolekcje dla rodziców

8 czerwca, 2017

W dniach 30.04 – 03.05 po raz kolejny odbyły się rekolekcje dla naszych rodziców. Tym razem wybraliśmy inne miejsce niż do tej pory, był to dom rekolekcyjny księży Werbistów w Chludowie. Rekolekcje prowadził o. Tomasz Rydzewski, a tematyką była cnota pokory.

Rekolekcje tradycyjnie rozpoczęły się w klasztorze poznańskim Mszą Święta odprawioną w chórze zakonnym. Po wspólnym obiedzie, w ogrodzie odbyła się rekreacja wspólnoty zakonnej z rodzicami. Następnie udaliśmy się na modlitwę do naszej Bazyliki św. Józefa, po czym wyjechaliśmy do Chludowa. Pobyt na rekolekcjach wiąże się oczywiście ze skupieniem, dlatego też o. Tomasz wprowadził milczenie w trakcie wszystkich posiłków, oraz milczenie po obiedzie drugiego dnia rekolekcji. Każdego dnia odmawialiśmy wspólnie Jutrznie i Nieszpory. Godziny te były śpiewane. Na zakończenie dnia odbywało się wystawienie Najświętszego Sakramentu wraz z nabożeństwem majowym. Adoracja odbywała się w ciszy, każdy mógł polecić sprawy minionego dnia Jezusowi.

W poniedziałek 01.05, po śniadaniu udaliśmy się na wspólny wyjazd do Ostrowa Lednickiego, gdzie oprowadzał nas przewodnik. Po drodze promem na wyspę mieliśmy okazję zobaczyć zarys „ryby” i krzyż z pól lednickich. Na samej wyspie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat historii Polski. Uwypuklone zostało, że na owym miejscu najprawdopodobniej odbył się chrzest Polski, w podziw wprawiała zaawansowana infrastruktura jak na owe czasy. Mimo niewielkiej powierzchni wyspy mieszkało tam kiedyś około 2000 osób. Natomiast dzięki kretom, które stworzyły kretowiny, pani przewodniczka odnalazła kilka fragmentów średniowiecznych garnków i podarowała nam je. Następnie udaliśmy się nieopodal, do muzeum pierwszych Piastów, w którym do najcenniejszych prezentowanych zabytków zaliczyć można: staurotekę czyli relikwiarz Drzewa Krzyża Świętego. Przypuszcza się, że mógł on stanowić dar, jaki otrzymał Bolesław Chrobry z rąk cesarza Ottona III. Po zakończeniu zwiedzania wróciliśmy do Chludowa.

Kolejnego dnia, we wtorek z powodu remontu niestety nie odbyło się zwiedzanie muzeum misyjnego księży Werbistów. Po obiedzie obejrzeliśmy film pt. „Próba ogniowa”. Dotyczył on kryzysu w młodym małżeństwie. Film niektórych rodziców wzruszył nawet do łez, bardzo im się podobał. Po południu jak co roku odbyła się wspólna rekreacja. Niestety pogoda tego dnia była kapryśna i trochę padało, ale to nam nie przeszkadzało w zorganizowaniu grilla. Rodzice i tak dobrze się czuli na salce rekreacyjnej, gdzie odbyło się spotkanie. Brat Bogusław zorganizował quiz z wiedzy o tematyce Maryjnej. Nieznacznie, bo tylko jednym punktem wygrała drużyna, w której był br. Krzysztof i o. Tomasz. Na zorganizowanie kolejnej zabawy, jaką miało być karaoke nie starczyło nam już czasu.

Ostatni dzień rekolekcji, 03.05 rozpoczęliśmy wspólną Mszą Świętą z księżmi Werbistami. Na zakończenie rodzice bardzo serdecznie podziękowali za organizację rekolekcji oraz za wygłoszone do nich Słowo Boże przez o. Tomasza. Rodzice nie kryli ogromnej radości i pogody ducha jaką mogli odczuć w trakcie tych kilku dni. Bardzo podobało im się nowe miejsce i mamy nadzieję, że za rok też tam wrócimy.